Chat with us, powered by LiveChat

תלת מימד: שחו בנהר שלכם

שנתבקשתי לכתוב טור על מידול ותלת מימד, חשבתי על תאורה, מיקומי מצלמה, אנימציה, טקסטורות ועוד המון פרטים טכניים.
אבל דווקא בשל היותי בוגר 'פרוג' וכיום עוסק בסטודיו הפרטי ומשרת לקוחות ומוסדות ברחבי העולם, רציתי להתמקד דווקא על נושא אחר. "איך להצליח בתחום".
נתחיל מהתחלה.

בכל תחום, ובעיקר בתכנות תלת מימד- חובה לאהוב את התחום. התכנות דורשות המון השקעה ולא תמיד זה הולך בקלות. אני אישית רואה את עצמי כפועל בניין בכמות האנרגיה שמפנה למידול. החל מקירות, ריצוף, תאורה, ריהוט. בקיצור המון עבודת כפיים.
הדבר השני והכי חשוב במהלך הלימוד הוא "מיקוד". זה תמיד חשוב בחיים, אך בלימוד תוכנה רב גונית חשוב כפליים.
'פרוג' תתן לכם ארגז כלים רחב בהיקפו שעימם אפשר לבנות הדמיה של בקבוקים, או סרטי אנימציה. אתם תחליטו האם מעיגול תיצרו כדור, או גלובוס. האם מקובייה תיצרו שולחן או בניין. ממה שראיתי סביבי, לצערי מי שיהיה טוב בהכל, לא יהיה טוב בכלום. אך מצד שני, מי שלא ידע הכל- יהיה לו קשה להגיע לרמות הגבוהות. לכן אל תזלזלו בשיעורים של אפטר אפקט, או בפוטושופ, אנימציה וכולי. כי יום אחד אתם תזדקקו להם.
כדי להמחיש את יכולת ההתמקדות שלכם בנישה ספציפית, דמיינו את תחום התלת מימד כאגם גדול עם נהרות לכיוונים שונים. ללקוחות שונים ולצרכים שונים.
תבחרו נהר אחד ותתמקדו בו. חשוב מאוד לזכור שבכל נהר ישנם לקוחות שונים, חלק מחפשים רק סקיצה לעיצוב פנים של מידול בסיסי לחדר. לקוח אחר יחפש רמה ממש גבוהה של אנימציה. או סתם לקוח שרוצה הדמיה של 50 מיטות באוהל ועוד.
כל זה אני כותב בשביל שלא תסיקו מסקנות מהשוואה לרמה של אחרים. גם אם אתם רואים שאתם פחות מצליחים להביא תוצאות דומות לשלהם, אל תתייאשו, כי אתם בנהר אחר, עם לקוחות אחרים. זה יכול להיות נגריה, מעצב פנים, סרטון אנימציה לבת מצווה ועוד ועוד. שלא מחפשים את מה שיש לאחרים להציע, אלא דווקא משהו שונה. שאולי דווקא אותו אתם יכולים לעשות הכי טוב שיש.
הנושא הכי מאתגר הוא דווקא איך להפוך אהבה ותחביב – למוצר. אתם נהיים ספק של המוצר שלכם, וכלל ראשון הוא להבין מי זקוק למוצר שלכם שעליו התמקדתם. אישית אני ממליץ להצטרף לקורס משלים ש'פרוג' מספק לבוגרים שמשום מה 99% מהבוגרים פשוט מפספסים. (הגיעו 5 בוגרים מכל המקצועות לקורס קאוצ'ינג לעסקים חדשים). וכן 'מעוף' מטעם משרד הכלכלה שמספק קורסים לעסקים מתחילים, ברמה הכי גבוהה ובהמשך ליווי צמוד.
אז פשוט אם אתם אוהבים את התחום קחו יוזמה, תתמקדו בתחום המתאים ותספקו ללקוח את המוצר שמתאים לו. בהצלחה.
בטורים הבאים בעז"ה נלמד על יישום הנלמד בקורס ההדמיות, בעולם העבודה.
אבי אשר, אומן הדמיות בוגר פרוג ובעל סטודיו c-it

תלת מימד: שחו בנהר שלכם