Chat with us, powered by LiveChat

ניהול זמן- יש דבר כזה?

אז זהו, שלא.

הזמן הוא ממד שנע בכיוון אחד ובקצב קבוע. אי אפשר לעצור אותו, להקפיא, לאחסן, לשמור, לשחזר…  הזמן קיים מששת ימי בראשית והוא זה שמכתיב את היום והלילה, שבתות וחודשים – האם באמת ניתן לנהל אותו?

זמן הוא דבר יחסי. התחושה שונה אם משתתפים באירוע ונהנים מכל רגע, או לחוצים ממשהו ואז כל יחידת זמן נראית ארוכה הרבה יותר.

הזמן הוא משאב מוגבל. הבחירה שלנו היא כיצד למצות ממנו את הפוטנציאל ולהפוך כל יחידת זמן לכזו שנוכל לדעת מה עשינו בה, ובעיקר – מה הפקנו ממנה. האתגר, להפיק מהזמן את המקסימום – מתעצם עוד יותר באורח החיים האינטנסיבי. לכל אחד שלל מטלות, תפקידים, ותחומי אחריות, וכל אלו אמורים להיכנס בתוך פרק זמן שאין דרך להגדיל ולהרחיב אותו.

אנשים משתמשים הרבה במונח "אין לי זמן", אבל האמת היא שהזמן ישנו, אלא שיש מידי הרבה דברים לעשות בתוך הזמן. גם אם היממה תתרחב במספר שעות – הבעיה לא תיפתר, כיוון שהם לא יודעים לתכנן את עצמם, ואת שלל המשימות בהלימה עם הזמן.

מטרת הזמן היא לתת מסגרת שבתוכה מתנהלים החיים, ולאפשר לנו לעשות בהם סדר. ואילו ריבוי המשימות והדרישות הסביבתיות גורמים לעומס, לחץ, מתח ותחושת מחנק – בדיוק ההפך! כיוון שהזמן לא ניתן לניהול, הניסיון לעשות זאת מגביר את הלחץ והתסכול. האתגר הוא להצליח לשבץ את כל שלל התפקידים בצורה רגועה, נעימה ונינוחה. כיוון שהזמן לא תלוי בנו ואנחנו לא יכולים לשנות ולנהל אותו, המשימה שלנו היא לנהל את עצמינו בתוכו.

בסדרת הפוסטים נלמד, צעד אחר צעד, לנהל את עצמנו בתוך מרחב הזמן.

 

המאמר נכתב מאת גילי שלזינגר, יועצת ומלווה עיסקית ואירגונית. 

ניהול זמן- יש דבר כזה?