Chat with us, powered by LiveChat

אל תשאירו אף פעם ילד כועס במסדרון

בהיותי נער, התרחש במוסד הלימודים בו למדתי בילדותי, מאורע שתחילתו בסיפור קטן וסופו הר געש. אחד המלמדים באותו מוסד, אימץ לעצמו, שיטות חינוכיות שיש לקוות שפסו מן העולם. המקל למשל שימש פחות כאצבע מורה על הלוח, ויותר כלי לבדיקת כשירות האצבעות של הילדים. ועוד כהנה וכהנה כמיטב המסורת הידועה לאלו שלמדו באותם ימים אצל מורים-שחלקם הגדול עשה את עבודתו נאמנה חייבים לומר- אבל המיעוט שהדרך היחידה שלו להתפרנס הייתה הוראה, הצליח להוציא שם רע לכל העוסקים במלאכת הקודש של החינוך.
המלמד שהיה בעל פתיל קצר ביותר, או שמא יש לו חסר פתיל לחלוטין איבד את סבלנותו כבר בתחילת השיעור והוציא את אחד הילדים החוצה. אם סבר המלמד שהוצאת הילד החוצה תפתור  את בעיית המשמעת בכיתה, הוא התבדה. עד מהרה ילד נוסף החל להפריע. המלמד יצא מכליו והחל להלום בילד המפריע באופן חריג ביותר. מיודענו הילד הראשון, שכבר סבל מנחת זרועו של המלמד בעבר, ונותר זמן רב מידי במסדרון, שם פעמיו אל הטלפון הציבורי והתקשר למשטרת ישראל לדווח על אלימות המלמד. סופו של הסיפור חרוט בדברי הימים של התלמוד תורה. ועדה מיוחדת שהוקמה בתיאום עם הרשויות הביאה לסדר מחודש בהנהלה וחלק מצוות ההוראה שנאלץ לחפש עבודה בתחום אחר.
למען הדיוק לא כולם עזבו את תחום החינוך וחלקם אף התהדרו בניסיון חינוכי רב שנים, שלמרבה הצער התאפיין בשיטות חינוך שבהם הידיים ועזרים נוספים תופסים "מקום של כבוד".
מה הלקח שניתן להפיק מסיפור כזה לעולם יחסי הציבור?
ביחסי ציבור, אחד הכללים הראשונים של עשה ולא תעשה הוא: "תדאג שאף ילד לא יישאר הרבה זמן מחוץ לכיתה".
בעולם יחסי הציבור אין דבר צפוי. כבר בתחילת הדרך עליך לדעת, שהתכנית הטובה ביותר לא מכינה אותך למשבר שעלול לפרוץ במורד הדרך. אחת העצות למנוע את התעצמותו של משבר תקורתי, נעוצה בהכנה נכונה. משבר קטן שניתן לפתור אותו בתוך הבית פנימה, עלול להפוך לכאוס תקשורתי, אם יש גורם המעוניין להעצים אותו. יש את המתחרים של הלקוח, שהם אף פעם לא יפספסו את ההזדמנות לעשות את זה. אלו תמיד יהיו שם. עליך לאתר בשלבים המוקדמים, את אותם אנשים שהלקוח הותיר מחוץ למסדרון. גורמים שיש להם נגישות למידע מבפנים ואינטרס לאתר את החולשות של הלקוח שלך. הללו מהווים גורם סיכון, שיכול להפוך מיני משבר לאתגר תקשורתי לכל רוחב הגזרה. שיחה קצרה וכנה עם הלקוח, תאפשר לך לשרטט מי הם אותם הגורמים וכיצד ניתן בהכנה נכונה למתן את ההשפעה השלילית שלהם על הארגון.
ובקיצור גם ביחסי ציבור כמו בחיים, חשוב לוודא שלא הותרתם אדם בחוץ שמחכה לשעת הכושר. אנשים כאלו חיים בתחושה שהם לא חלק ממעגל העשייה, ושאין להם מה להפסיד. אפקט הנפיצות שלהם עלול להיות הרסני.
הכותב הוא יועץ תוכן ותקשורת ברוזנבוים YPR

אל תשאירו אף פעם ילד כועס במסדרון