Chat with us, powered by LiveChat

אדובי רוכשת, ביזמקס ממקצעת, כתב העת 'יחידה' ועוד…

'קצרים', מביא אליכם בקצרה את חדשות עולם הדיגיטל והתקשורת החזותית. כנסו פנימה ותהיו מעודכנים!

נכתב ע"י ידידיה חבר ·

השבוע שעבר היה מלא בפעילויות מרתקות בתחום התקשורת החזותית, והאומנותית בכלל. נתחיל מכך שעיצוב בתי כנסת, הוא תחום שמגשר ומקשר בין עולמות (אפשר להתרשם עוד בכתבה:https://www.prog.co.il/articles/עיצוב-בקודש.25/)

מלבד היכולת המופלאה של האומנות היהודית הנסוכה בחן פנימי עמוק, שיפה כוחה לחבר כל יהודי אל מקומות הקודש – הדבר בא לידי ביטוי גם בתחום האמנותי – טכני.

זאב מוסקוביץ', מרצה באדריכלות ועיצוב, המוביל את קורס 'אדריכלות ועיצוב פנים בבתי כנסיות' בבית פרוג, חוה את זה השבוע עם תלמידי הקורס ב'לייב'.

בסיור מרתק שנערך במסגרת הקורס, הצפינו תלמידי הקורס לסיור שגישר בין דורות ועולמות של חומרים, טכניקות, טכנולוגיות, וכמובן אמנויות.

הסיור החל במפעל בוריסטון בראש העין, המייצר את החומר הפולימרי 'קוריאן'. במפעל ראו התלמידים את ייצור החומר, את עיבודו, והדגמה חיה של שימוש בחומר. זאת מלבד הסבר מורחב על הטכנולוגיה, החומר, ועוד.
20180524_120127.jpg
בתמונה: התלמידים במגע עם חומרי הגלם. 

20180524_185846.jpg
בתמונה: בתפילת מנחה במהלך הסיור. 

מנקודת הטכנולוגיה האולטרה עדכנית זו, המשיכו המשתתפים בסיור אל המפעל הנודע בקיבוץ לביא, המפעל הגדול בארץ לייצור רהיטים לבתי כנסת וארונות קודש, ניתן לומר כי זו הייתה הנקודה בה נפגשו עם החומרים המסורתיים יותר.
לאחר מכן ראו כבר את המפגש המוגמר בין העולמות, הן מבחינת החומר, והן מבחינת התפיסות האומנותיות.
תחילה היה זה בבית כנסת בטבריה, אותו עיצב זאב בעצמו, שבו ארון קודש, שלדברי זאב ניתן להגדיר את העיצוב בו כאמנות קלאסית עם נגיעות מודרניות.
ובכדי לשוב אל העכשוויות המיטבית כשהיא משולבת בחומרים מהאמנות המסורתית, קינחו המשתתפים את הסיור בבית הכנסת ברמת ישי, בו ארון הקודש עשוי קוריאן תוצרת מפעל 'בוריסטון', המשולב בעץ מתוצרת המפעל בקיבוץ לביא. עיצוב ארון זה הוא על טהרת האומנות המודרנית, בהתאמה לעיצוב המבנה כולו.

ספרות אומנותית בניחוח יהדות נצחית: שירים היו ויהיו במגזר שלנו, אך נדמה כי לא תמיד אנו זוכרים להם את הכבוד הראוי.
שולמית אורבך, סופרת ומשוררת, החליטה להקים בית ובמה לשירים מבית חרדי, ויזמה את "יחידה" – כתב עת לשירת נשים מובחרת – המיועד לכותבות, למשוררות ולמעריכות השירה העברית.
זוהי אסופת שירים היוצאת לאור אחת לחודשיים בפורמט דיגיטל, ומאגדת בתוכה מבחר שירים ברמה ספרותית גבוהה. הגיליון הראשון כבר יצא לאור לקראת חג השבועות והתקבל בתגובות נלהבות בקהילת הכותבות החרדיות. בלינק הבא ניתן להתרשם ממקבץ שירים מרתק בהשראת רות המואבייה, לצד קול קורא למשלוח שירים בנושאחורבן ותקומה, אבל ונחמה – לגיליון הבא שיתפרסם בעזרת השם לקראת חודש אב.

לחצו להורדת כתב העת 'יחידה':
https://drive.google.com/open?id=1FuVEi_hZeVJmH9W1-z650qXcLMbWuKA7

'ביזמקס' בשת"פ מעניין עם הפורמה ערכה בימים האחרונים סדנת רב אומנים סביב נושא העיצוב בשיטת פיבו (פיבונאצ'י). במהלך הסדנא נלמדו כלים פורצי דרך לקבל החלטות עיצוביות, כל יכולת שמירה על שפה עיצובית בעבודת צוות יכולת לקבל החלטות ויזואליות כבדות משקל מתוך שיקולים מושכלים ולא מתוך 'תחושות בטן' ועוד ועוד…

חדשה מרתקת בעולם הדיגיטל: 
לפני מספר חודשים בודדים, הכריזה חברת 'אדובי' על סגירת השימוש בתכנת Muse שלה אשר שימשה מעצבים רבים לבניית ועיצוב דפי אינטרנט ואתרים.

בשבוע האחרון התוודענו לחדשה מעניינת, כי חברת 'אדובי' רוכשת את 'מג'נטו'. מג'נטו משלבת יכולות סחר אלקטרוני, ניהול הזמנות ועוד… הרכישה תיתן לאדובי פלטפורמת מסחר אלקטרוני שחסרה לה ותשתלב יפה בענן שלה ותעזור לה להתחרות ב'סיילזפורס'.

(האם זה מביא אותנו לעידן בו יוכלו לערוך עסקאות עיצוב גרפי ועוד, מתוך תוכנות העבודה?! ימים יגידו. י.ח)

זו לא הפעם הראשונה שמג׳נטו נרכשת, החברה הוקמה ע״י רועי רובין ואחרים ב2008 ונמכרה לאיביי בסכום של 180 מיליון דולר, לאחר מכן, החברה חזרה לידיים פרטיות, כשפרמיירה רכשה אותה מאייביי, לפי מחיר מוערך של כ 200 מיליון דולר.


'קצרים', מביא אליכם בקצרה את חדשות עולם הדיגיטל והתקשורת החזותית. יש לכם חדשה מרתקת ואתם רוצים לידע בה את מאות אלפי גולשי פרוג? פנו אלינו, ונעשה את זה קצר…

אדובי רוכשת, ביזמקס ממקצעת, כתב העת 'יחידה' ועוד…