מכללת פרוג , בני ברק: רח’ ז’בוטינסקי 168 מגדלי שקל   |  ירושלים: רח' שטראוס 3   |  טלפון: 072-2201433

נגמרו התירוצים: הגיע הזמן למתג את עצמך בדיגיטל

ההתקדמות הדיגיטלית משנה כמעט כל אספקט שהכרנו על מיתוג, שיווק, קבלת החלטות רכישה של הלקוחות שלנו ואפילו הדרך שבה הם חושבים עלינו.
כל בעל עסק שרוצה להגדיל את רווחיות העסק שלו (טוב נו, כולנו בעצם) מוכרח לשאול את עצמו את השאלות הבאות:
  • איך ההתקדמות הטכנולוגית משפיעה על תדמית ורווחיות העסק שלי?
  • מה אני יכול לעשות היום כדי להפוך את העסק שלי לרווחי יותר?
  • איך אני יכול להגיע ליותר לקוחות פוטנציאליים שלי באמצעות הדיגיטל?
  • אילו כלים אני חייב להכיר כדי לפתח את המותג שלי בעולם הדיגיטלי?
מאמר זה פותח סדרת מאמרים בנושא מיתוג בעידן הדיגיטלי. בסדרה זו נצלול לעומק היכולות והאפשרויות שהעולם הדיגיטלי מציע לנו כבעלי עסקים וכמעצבים, ונרכוש כלים מעשיים באמצעותם נוכל לנצל את המרב מהם כדי לשווק, לפתח ולהגדיל את הרווחיות של המותג שלנו או של לקוחנו.
מוכנים? בואו נתחיל מההתחלה.
התפתחות תהליך המיתוג מאז ועד היום
הצורך במיתוג עסקי נולד כאשר עסקים החלו להפיץ את סחורתם מעבר לסביבה בה היו מוכרים. הם רצו לציין על גבי המוצרים שלהם שהם עומדים מאחוריהם, כדי שהצרכנים יוכלו להבדיל ולזכור איזה מותג אהבו, מאיזה מותג לא יקנו יותר לעולם ואיזה מותג שמור לאירועים מיוחדים, למשל.
כך החלו הסוחרים למתג את מוצריהם ושירותיהם בעזרת שמם או שם המייצג אותם, ובהמשך גם על ידי סמלים המשדרים את המסרים שהיו מעוניינים להעביר ללקוחותיהם.
תהליך המיתוג נשאר בבסיסו זהה גם בימינו:
הגדרת אסטרטגיית המותג > בחירת שם וסלוגן > עיצוב הלוגו > עיצוב השפה המותגית.
כאשר עסק רציני היה ממתג את עצמו נכון, הוא היה ממהר להחיל את שפת המותג שלו על כל פריט אפשרי. על שלט החנות, חלון הראווה, אריזות המוצרים, מודעות הפרסום ומה לא – ובצדק! אין ספק שכאשר עוטפת את הלקוח חוויה חזותית אחידה לאורך כל תהליך הרכישה מהמותג, הוא מרגיש בטוח יותר שרכש את המוצר / השירות הנכון עבורו, ואמונו במותג הולך ומתגבר לאורך התהליך.
אמון הלקוח זהו אחד הדברים החשובים ביותר שמותג מעוניין להשיג, מפני שדרכו יזכה להגדיל את מעגל לקוחותיו הקבועים + יזכה בפרסום איכותי ולא משוחד מפה לאוזן, שכולנו יודעים שהוא הפרסום היעיל ביותר לטווח הארוך.
כך עסקים היו חיים בשלום ובשלווה עם המיתוג שלהם, כשהם יוצאים  מדי פעם עם קמפיין יצירתי כזה או אחר או חושבים על פריט מיתוג ייחודי שייחרט בזכרון לקוחותיהם – עד, שהגיע העידן הדיגיטלי ושינה את העולם.
עולם הדיגיטל פותח אינספור דלתות חדשות בנושא המיתוג, ומציע לנו כמות בלתי נדלית של כלים בהם נוכל להשתמש כדי להפוך כל מותג לרווחי, מצליח ועוצמתי יותר. ככל שנשתמש ביותר כלים, כך פוטנציאל הרווחיות של המותג שלנו יעלה.
להלן הנושאים אותם נלמד בסדרת המאמרים שלנו, (בעז"ה) עם מאמר ייחודי לכל נושא:
  1. איך למתג עסק בצורה נכונה
  2. קהל היעד הדיגיטלי שלך
  3. השפה המותגית שלך בדיגיטל
  4. אתר אינטרנט – בחירת פלטפורמה, עיצוב ובנייה
  5. אתר אינטרנט – התאמת האתר למותג שלך
  6. אתר אינטרנט – קידום אורגני וקידום ממומן
  7. אתר אינטרנט – ווידג'טים ותוספים מומלצים
  8. אתר אינטרנט – חנות מקוונת
  9. בלוג מקצועי: התוכן הוא המלך
  10. ניהול דיגיטלי של המותג
  11. טיפים שיעזרו למותג שלך לצמוח בדיגיטל:

    ●  רשתות חברתיות ופורומים מקצועיים
    ●  סרטוני תדמית ואנימציה
    ●  כרטיס ביקור דיגיטלי
    ●  גוגל אנליטיקס
    ●  העולם עובר למובייל
    ●  הפכו את המותג שלכם לאורגניזם חי

רוצים שאכתוב על נושא שלא מופיע ברשימה? זה הזמן לספר לי על כך בתגובות!
בפרק הבא בסדרה נלמד בקצרה כיצד למתג עסק בצורה נכונה (חייבים לדעת את הבסיס!), ובפרקים שלאחר מכן נעבור על כל כלי דיגיטלי מהרשימה שלעיל ונלמד בצורה מקיפה כיצד נוכל להשתמש בו בצורה המיטבית עבור המותג שלנו.
המאמר מאת חיים בניסטי
סגירת תפריט