Chat with us, powered by LiveChat

נושמים טיפוגרפיה

על מרכזיותה של הטיפוגרפיה בעיצוב בכלל אין צורך להרחיב. יכולות טיפוגרפיות טובות הן כלי חשוב מאין כמוהו עבור כל מעצב ומעצבת. עושר היצירה שניתן למצוא באותיות בלבד הוא אינסופי.

בחרנו להציג בפניכם מספר בלוגים מהעולם שמוקדשים לנושא. ישנם אלפים כאלו – בהם שמלמדים את יסודות הטיפוגרפיה, אתרים שניתן לרכוש או להוריד בהם פונטים שונים, כאלה המנתחים את ההיסטוריה של הקליגרפיה ועוד ועוד. בבלוגים שנסקור כאן מוצגות עבודות של מעצבים מכל העולם, יצירתיות וחדשניות, בסגנונות שונים, ולדעתנו אלה מקומות מצוינים להשראה והעשרה ויזואלית (גם לכאלה שאינם קוראים אנגלית).

מאחלים לכם חזרה נעימה לשגרה ויצירה טיפוגרפית פורצת דרך!

welovetypography.com

בלוג המציג אלפי עבודות טיפוגרפיות מרהיבות שנותנות המון השראה, פרי שיתוף פעולה של שני מעצבים (שאחד מהם מפעיל באופן עצמאי עוד בלוג בנושא – http://ilovetypography.com/ ובו הדרכות שונות וחומרים רבים בנושא).

typography-daily.com

בלוג פעיל שאליו עולות כמעט מדי יום עבודות טיפוגרפיה חדשות ומלהיבות מכל רחבי העולם. לוגואים, אריזות, כרזות ושאר ירקות שעושים חשק לטיפוגרפיה טובה.

typographyserved.com

גלריה שלא מפסיקה לצמוח, ומציגה עבודות של טובי המעצבים בטיפוגרפיה מרחבי העולם – לרבות פונטים חדשים (בלועזית, כמובן) ועוד אינספור יצירות מהפנטות.

typenuts.com

לא מאגר קלאסי כמו הקודמים אלא דווקא אתר שמרכז רקעים חינמיים למחשב ולטלפון – אבל כאלה המבוססים על טיפוגרפיה. מעבר לעבודות יפהפיות שאפשר למצוא שם, מזמין האתר מעצבים להעלות עבודות משלהם.

beautifultype.net

בלוג לטיפוגרפים מטיבי לכת… הוקם גם הוא על ידי שני מעצבים אוהבי טיפוגרפיה ומציג דוגמאות עבודות, איורים, תהליכי עבודה ועוד חומרים מעוררי השראה, עם דגש על עבודות “כבדות”, עשירות ומורכבות.

והנציג הישראלי – ezerfamily.blogspot.co.il

בלוג המשויך לאתר של מעצב הפונטים עודד עזר ומציג מאמרים, עבודות ופוסטים שונים בנושאי טיפוגרפיה. חגיגה לעיניים למעצבים עבריים.

נושמים טיפוגרפיה